februarie 19, 2013

Valentini, Dragobete și Iubire

De Sf. Valentin, care mai de care hălăduia obsesiv prin magazine după vreo inimioară de pluș, de ciocolată, desuuri, trandafiri sau alte flori menite să certifice dragostea eternă... 
Isteria asta s-a făcut remarcată de la clasa I din școală și până hăăăt departe, către vârsta la care te întrebi când vine pensia. Nu am nici un fel de problemă cu genul acesta de manifestare, cu sărbătoarea roză de import și nici cu dulcele de ciocolată al cărui fan declarat sunt, indiferent de sezon.
Ce m-a pus pe gânduri a fost, desigur abordarea. De la atitudinea față de sentimentul care se presupune că trebuia celebrat și până la consumerismul tâmp, kitsch-os.
Dar nu am să vorbesc de ceea ce nu îmi place ci de ceea ce mi-a plăcut teribil :)
O acțiune frumoasă, specială, organizată de Rotaract T.E.A.M Baia Mare, la Teatrul Municipal. A fost, pentru mine, o adevărată celebrare a dragostei. Mi-a adus aminte de iubire așa cum este ea în fapt.
"Erotopoetica" (așa s-a numit evenimentul) a fost un colaj reușit de poezie și cântece de dragoste. Am reascultat și retrăit versuri teribile ale lui Mihai Eminescu, Lucian Blaga, Ion Barbu, Nichita Stănescu, Marin Sorescu, Baudelaire....
Mi-am reamintit de perioada când iubirea era altfel, când primeam un bilețel scris de mână, cu o strofă sau o poezie care părea scrisă pentru mine deși era compusă pentru un alt suflet. Vreau să cred că astfel de gesturi încă se mai practică, că amorezii de azi nu se rezumă doar la a îngrășa burtoacele comercianților ci că mai fac ceva și din suflet, cu drag și cu iubire.... 
Erotopoetica a insemnat pentru mine acele scrisorele de dragoste. Aș fi vrut să văd mult mai multă lume în sala de teatru decât în cârciumi la așa-zisele cine romantice, iar cei 20 de lei cât a costat biletul ar fi reprezentat, zic eu, o investiție viabilă și cu un mai mare impact romantic.
Felicitări Rotaract T.E.A.M Baia Mare!

Mulțumesc lui Toma Enache care a semnat și regia evenimentului, lui Jezebel, care a cântat divin acompaniată de Alexandru Burca și Lucian Maxim. Mulțumesc că mi-ați reamintit cum este iubirea!





"Drag mi-ai fost, mi-ai fost odată,


Dar ce-a fost n-a fost să mai fie,


Am văzut c-această lume


Făr-de tine nu-i pustie


       ....


       ....


       ....


Tu lucefăr mi-ai fost mie


Ce în zori de ziuă luce,

Și-ai apus,-acum la soare
Eu privesc cu mult mai dulce"

                - Veronica Micle, "Drag mi-ai fost"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multam de comment,te mai astept! Te-am tzucat!