februarie 09, 2013

Romani in capitalism sau cum sa devii gretosul vanzator de Avon


          Eu respect munca.Sper sa scap de munca la maniera "tractor pe ogoare" cat de repede,daca nu prin cine stie ce idee spectaculoasa macar sa apuc pensia,cred ca ideea ca nu mai trebuie sa muncesc a ajuns sa  fie atat de apetisanta incat aproape pot sa imi vad zambetul de pensionar in prima zi de pensie!!
Dar respect munca,ii inteleg rostul si incerc sa o fac la maniera etica. Nu gasesti pe piata muncii din Romania foarte multi angajatori pentru care sa iti faca placere sa muncesti,am inteles personal pana in acest moment ca marea lor majoritate isi poarta lipsa de morala si de educatie si in marea lor aventura antreprenoriala care la un moment dat te include si pe tine.Si cand dai liber la dezvoltare capitalista unor subculturalizati rezultatul caracterului lor nu poate sa fie altceva decat un mare bullshit sclavagist pentru angajati si o mare de bunastare derivata din sclavagia practicata pentru mosier.
          Am avut o experienta de gen cu una din cele mai mari institutii bancare din Romania care  a avut pretentia sa prestez pentru ei fara nici cea mai mica parte fixa,neincadrat cu contract de munca ci cu contract de comision,sa imi platesc telefonul pentru activitatile companiei si sa stau la munca de la 9 la 18.Iaca tupeul capitalist! Eu le-am dat repede cu flit dar altii inca stau acolo si altii inca vin.Adica ce? Anii de studiu,masteratul in economie,efortul depus sa obtin diplomele acelea,experienta de 15 ani in alte companii erau pistol cu apa,daca imi convine bine daca nu...le convine altora.Foarte bine,frate! Mult succes cu "altora"!!
          Dar tocmai cand credeam ca mai jos de atat nu se poate imi povesteste fiica-mea cum o tanti,vanzatoare de cosmeticale Avon le-a tinut o prelegere la scoala astazi sub egida "Educatie estetica". Despre ce produse sa foloseasca,despre ph-ul sampoanelor intime de la Avon,despre cat de des sa isi spele pasaricile.... si ....shock... despre cum si ele pot deveni vanzatoare de Avon atata vreme cat isi baga mamele la inaintare pe formularele de inscriere!
           Oricum am de gand sa o indentific pe avoneasa respectiva cu intentia declarata de a afla daca aplica strategia de marketing a companiei sau daca e vorba doar de inca un sclav tampit care crede ca daca iti cumperi painea cu cacat,aceasta miroase a paine.Nu,populatie,tot a cacat miroase!
           Miroase a capitalism maro intr-o  tara care incurajeaza de secole intregi plecaciunea capului pentru bunastarea pantecoasa a asupritorului.E scoala care permite(pentru vreo doua sampoane pentru pasarici ca spaga prin vreo cancelarie flamanda) imprietenirea cu conceptul de munca  a acestor copii sub orice forma de agregare a acestuia.Si ca sa termin acest post va retrimit la postarea precedenta spunand ca nu munca e importanta ci munca facuta etic e valoroasa si valorizabila in bani.
            E clar ca suntem pregatiti sa muncim,voi sunteti pregatiti sa ne platiti?
         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multam de comment,te mai astept! Te-am tzucat!