februarie 07, 2013

Deprinderi de viata semnificative


         Trebuie sa recunosc de la inceput ca mie mi-a trecut.De tot.Dupa ce am trait ultimii zece ani pe fast-forward(azi luni-maine vineri) viata mi-a dat viata un moment de pauza.Nu cred ca l-am cerut,nici n-am zis ca imi place dar macar profit de el la maxim. Si daca am facut ceva gresit in ultimii zece ani a fost ca am omis,ca fenomen nu ca decizie constienta, sa mai pun descrieri semnificante lucrurilor pe care le cautam si atribute esentiale corecte actiunilor pe care le-am intreprins.
         As fi economisit aceasta ultima perioada daca as fi avut norocul sa imi spuna vreun binevoitor ca goana mea nu e una pozitiva,ca e o goana nebuna de tip "caine scapat din lant".Sa ma fi invatat cineva ca lucrurile nu sunt bune pur si simplu,ci doar atunci cand iti sunt si de folos.Ca nu e de ajuns sa auzi.Sau sa vezi.Sau sa vorbesti.
         E mult mai important sa asculti interesat,nu doar in asteptarea momentului in care partenerul tau de discutie isi termina ideea pentru a-i demonstra tu cine e desteptul din conversatia voastra.E deja un fenomen al naturii ca auzi,mai e nevoie doar sa asculti cu interes sincer si oamenii din jurul tau isi arata alte valori sau nonvalori dar tu esti atent si deja poti sa discerni.
         N-a fost niciodata suficient sa poti vorbi,toti am avut parte de indivizi care vorbesc in nestiire,imbatati de propria elocinta.Traim vremuri care pretuiesc oamenii care vorbesc,companiile te evalueaza ca fiind un caracter cu aptitudini sociale daca exteriorizezi mult la fel cum devii sociopat daca iti tii gura.Eu te provoc in schimb sa vorbesti doar daca poti vorbi cu inteles, daca vorbele tale spun lucruri care ma fac atent,care sunt cu adevarat valoroase in urechea celui care le asculta.In orice alta varianta nu esti mai valoros decat radioul cu alarma,amandoi puteti vorbi fara sa va asculte nimeni despre ce vreti voi.

          Postarea aceasta e o pledoarie pentru repunerea la locul corect a adjectivelor corecte: Eu nu am o masina frumoasa ci una utila, nu enumar ca am doi copii ci spun ca am doi copii minunati, nu sunt doar casatorit ci am o casnicie frumoasa, florile nu sunt niciodata multe ci frumos mirositoare, bunicii nostri sunt mai degraba intelepti decat batrani, vremea nu poate fi mizerabila ci cel mult ploioasa... ati inteles ideea...asa ca spor la treaba!
           Avem mult de tacut pentru a putea asculta si mult de vorbit pentru cei care tac.

          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multam de comment,te mai astept! Te-am tzucat!