iulie 30, 2014

Pazea! Psihologii contraataca!

    Vad din ce in ce mai des postari,pe facebook mai ales,despre cat de nociva este industria conexa "dezvoltarii personale",show-uri,seminarii,literatura scrisa sau alte forme de exprimare.Ce-mi da mie de banuit e ca majoritatea celor care arunca cu rahat fac parte dintr-o tagma profesionala care e clar ca se simte amenintata de acesti raspandaci ai culturii respective-psihologii. Daca as fi de-al lor m-as simti si eu.Suntem totusi o tara saraca si nisa lor de clienti ma gandesc ca finanteaza doar pentru unii obiceiurile burgheze halitoare de mari sume de bani.
    Eu nu sunt nici una nici alta.Ma gandesc in schimb daca voi vedea vreodata din partea lor literatura care sa demoleze nepartinitor toate zonele care genereaza influenta prin tactici subliminale sau uzand de nenumaratele declansatoare psihologice cum ar fi: televiziunea,politica/politicienii,industria marketingului....biserica in manifestarile ei economico-financiare,scoala,mecanisme de psiho-marketing utilizate de comertul nesincer in majoritatea lui.Asta as vrea eu.Daca ar fi dupa mine...dar nu e,nu-i asa?

     Dezvoltarea personala aduce schimbare sau cel putin asta spera.Personal citesc astfel de literatura si am de asemenea cateva zeci de carti cu o astfel de tematica.Nu reproduci in exprimarea ulterioara tot ce citesti deoarece,fiinte unice ce ne aflam, ne asociem cu unele lucruri si pe altele le respingem.Mie imi plac capsunile,fiului meu nu ai reusi sa ii dai o capsuna nici de i-ar servi-o Mos Craciun in locul de joaca de la McDonalds! Ceea ce pot sa garantez eu este ca nu am citit,ascultat vreun lifecoach,roman sau american, care sa spuna ca e bine sa faci magarii si ca scoala e pentru oligofreni.Ca aceste seminarii nu sunt gratis,e clar.Salile pe care le inchiriaza costa bani.Timpul lor costa bani.Studiul costa.
      Aha...nu e studiu academic,ati putea spune!Ok...cine vrea diplome sa aleaga diplome!Daca aleg sa mananc afine in loc sa bag un complex de vitamine din prafuri de sinteza...then so be it!Si mai doresc ceva par egzample-psihologi uniti in cuget si simtire care,pro bono, sa faca programe anti-abuz in scoli.Care sa faca front comun in misiunea lor sacra de a destepta natiunea si sa impuna Ministerului Educatiei si Dezbracinarii Intelectuale (ori cum s-o mai fi numind) aceste programe precum si altele pe care ei le vad potrivite.

Pana atunci cred ca...majoritatea dintre voi nu faceti nimic semnificant pentru ceilalti decat incasati-pe chitanta,sper- ceea ce nisa voastra de clienti plateste.Si cere chitanta dupa aceea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multam de comment,te mai astept! Te-am tzucat!